Bookmark and Share

Afstandsleren

Speciaal voor werknemers, afgestudeerden CVO, studenten met beperkte mobiliteit, topsporters, ...

Onze troeven

  • Aangepast en kwaliteitsvol leermateriaal
  • Begeleiding door ervaren vakspecialisten
  • Flexibel traject op maat
  • Studentvriendelijke aanpak, enthousiast lectorenteam
  • Vrijblijvende contactmomenten

 

Overzicht opleidingen via afstandsleren

 

Bachelor bedrijfsmanagement - afstudeerrichting accountancy-fiscaliteit

Op afstand studeren en zo een volwaardig bachelordiploma behalen voor accountancy-fiscaliteit? Zelf kiezen waar en wanneer je wenst te studeren? Het kan.

Onze cursussen zijn herschreven in functie van zelfstudie; zo heeft elke module een overzichtelijke studiewijzer met studietijdraming en talrijke tips. Feedback bij de oefeningen en zelftests geven je controle over je vorderingen in de leerstof. Je bent ook welkom op de contactmomenten, die bij het begin van het academiejaar worden bekendgemaakt. Ze vallen volledig buiten de werkuren zodat een consultatie zeker in je agenda past.

Op ons digitaal leerplatform Chamilo vind je een leerpad, oefeningen, zelftests, aankondigingen,…  kortom alles wat je nodig hebt bij elke cursus. Door een ingebed forum en via mail blijf je in contact met je medestudenten en met je lectoren. Zo krijg je zeker de nodige begeleiding, waar en wanneer jij wil.

Download de brochure.

 

Hoe kan je inschrijven?

Infomomenten voor accountancy-fiscaliteit in afstandsleren + inschrijven
Op zaterdag 28 juni en zaterdag 6 september (infomomenten) zijn er in de voormiddag en kort na de middag informatieve presentaties over accountancy-fiscaliteit via afstandsleren. (Op 28-6 enkel in voormiddag, op 6-9 in voor- en namiddag.)

Na het bijwonen van een van deze presentaties kan je  – na afspraak – terecht bij jouw studietrajectbegeleider om je studieprogramma uit te stippelen en vervolgens in te schrijven op het studentensecretariaat.

Op deze infomomenten is een afspraak mogelijk tussen 12.30 u en 15.30 u.
Maak vooraf een afspraak via webregistratie voor een van deze infomomenten of leg een afspraak vast na de presentatie op het infomoment zelf.

Andere inschrijfmogelijkheden
Kan je niet langskomen op 28 juni of 6 september? Geen nood, je kan ook elke werkdag inschrijven op campus Schoonmeersen Gent van 9.30 tot 16.00 u (vanaf 30 juni).

Vooraleer je kan inschrijven, maak je sowieso eerst een afspraak bij de studietraject­begeleider, telefonisch of via mail, om je studietraject te bepalen.

Accountancy-fiscaliteit afstandsleren: annick.vandenmeersschaut@hogent.be – 09 2432293

Welke documenten breng je mee?
‚Äč
Breng voor je inschrijving het origineel van je diploma secundair onderwijs mee, eventueel andere attesten en/of (hogere) diploma’s, een werk- of werkzoekenden­attest en je identiteitskaart.

Het inschrijvingsgeld bestaat uit een vast gedeelte + een bedrag per opgenomen studiepunt. Voor het academiejaar 2014-2015 betaalt een niet-beursstudent 61,9 euro (vast bedrag) plus 9,3 euro per ingeschreven studiepunt. Beursstudenten betalen 103,9 euro voor een modeltraject van 60 studiepunten of indien minder dan 60 studiepunten een vast gedeelte van 61,9 plus 0,7 euro per opgenomen studiepunt. Je ontvangt een factuur met de post.

Het studiemateriaal (cursussen en/of handboeken) is hierbij niet inbegrepen en betaal je later in de cursusshop of in de boekhandel.

 

 

Bachelor in de toegepaste informatica

Had je graag je diploma toegepaste informatica behaald maar is de combinatie van werk, gezin en studie moeilijk haalbaar? Dan kan afstandsonderwijs voor jou misschien een oplossing bieden.
De faculteit Bedrijf en Organisatie biedt je de mogelijkheid om via afstandsleren op eigen tempo en onder deskundige begeleiding een diploma te behalen.
Afstandsleren is de ideale methode om werk en studie met elkaar te combineren.
De nieuwe media maken deze vorm van onderwijs mogelijk. Met digitale cursussen, een elektronisch leerplatform, begeleiding op afstand en discussiefora kan je studeren waar en wanneer je maar wil.

Download de brochure.

De contactmomenten zullen na 18u00 en op zaterdag ingepland worden.
Aanvraag Betaald Educatief Verlof (BEV) is mogelijk.

Hoe kan je inschrijven?

Infomomenten voor toegepaste informatica in afstandsleren + inschrijven
Op zaterdag 28 juni en zaterdag 6 september (infomomenten) zijn er in de voormiddag en kort na de middag informatieve presentaties over Toegepaste informatica via afstandsleren. (Op 28-6 enkel in voormiddag, op 6-9 in voor- en namiddag.)

Na het bijwonen van een van deze presentaties kan je  – na afspraak – terecht bij jouw studietrajectbegeleider om je studieprogramma uit te stippelen en vervolgens in te schrijven op het studentensecretariaat.

Op deze infomomenten is een afspraak mogelijk tussen 12.30 u en 15.30 u.
Maak vooraf een afspraak via webregistratie voor een van deze infomomenten of leg een afspraak vast na de presentatie op het infomoment zelf.

Andere inschrijfmogelijkheden
Kan je niet langskomen op 28 juni of 6 september? Geen nood, je kan ook elke werkdag inschrijven op campus Schoonmeersen Gent of campus Aalst van 9.30 tot 16.00 u (vanaf 30 juni).

Vooraleer je kan inschrijven, maak je sowieso eerst een afspraak bij de studietraject­begeleider, telefonisch of via mail, om je studietraject te bepalen.

Toegepaste informatica afstandsleren: annelies.cuypers@hogent.be – 053 730710

Welke documenten breng je mee?
Breng voor je inschrijving het origineel van je diploma secundair onderwijs mee, eventueel andere attesten en/of (hogere) diploma’s, een werk- of werkzoekenden­attest en je identiteitskaart.

Het inschrijvingsgeld bestaat uit een vast gedeelte + een bedrag per opgenomen studiepunt. Voor het academiejaar 2014-2015 betaalt een niet-beursstudent 61,9 euro (vast bedrag) plus 9,3 euro per ingeschreven studiepunt. Beursstudenten betalen 103,9 euro voor een modeltraject van 60 studiepunten of indien minder dan 60 studiepunten een vast gedeelte van 61,9 plus 0,7 euro per opgenomen studiepunt. Je ontvangt een factuur met de post.

Het studiemateriaal (cursussen en/of handboeken) is hierbij niet inbegrepen en betaal je later in de cursusshop of in de boekhandel.

 

 

Bachelor-na-bachelor toegepaste fiscaliteit

De voortgezette opleiding bachelor na bachelor in de toegepaste fiscaliteit is uitgesproken praktijkgericht en leidt je op tot een fiscaal expert.
Verschillende accountants- en fiscale kantoren leveren directe input via gastcolleges, vaardigheidstrainingen, workshops, coaching van stages etc..Deze intensieve interactie waarborgt de actualiteit en de relevantie van de vakinhouden en garandeert een stimulerend contact tussen student en praktijk.

Hoe kan je inschrijven?

Infomomenten voor de banaba toegepaste fiscaliteit in afstandsleren + inschrijven
Op zaterdag 28 juni en zaterdag 6 september (infomomenten) kan je in de voormiddag terecht bij de coördinator en/of lectoren van de banaba toegepaste fiscaliteit voor meer informatie (verder studeren/vervolgopleidingen).

Je kan ter plaatse (bij de coördinator en/of lectoren) een afspraak vastleggen om samen met de studietrajectbegeleider je studieprogramma uit te stippelen en vervolgens in te schrijven op het studentensecretariaat.

Op deze infomomenten is een afspraak mogelijk tussen 12.30 u en 15.30 u.

Andere inschrijfmogelijkheden
Kan je niet langskomen op 28 juni of 6 september? Geen nood, je kan je ook elke werkdag inschrijven op campus Schoonmeersen Gent van 9.30 tot 16.00 u (vanaf 30 juni).

Vooraleer je kan inschrijven, maak je sowieso eerst een afspraak bij de studietraject­begeleider, telefonisch of via mail, om je studietraject te bepalen.

Banaba toegepaste fiscaliteit in afstandsleren:
annick.vandenmeersschaut@hogent.be – 09 2432293

Welke documenten breng je mee?
Breng voor je inschrijving het origineel van je hoger diploma mee, eventueel andere attesten en/of (hogere) diploma’s, een werk- of werkzoekenden­attest en je identiteitskaart.